reklama

Hrdosť sa asi veľmi nenosí

Keď som sa pred pár rokmi rozhodla presťahovať s deťmi z Bratislavy na vidiek ani vo sne by mi nenapadlo, že raz budem pociťovať také príjemné pocity ako v posledné dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Nechcem aby to znel celý článok pateticky a preto používam slovo hrdosť trocha opatrne a s obavami. Ale také čosi práve teraz prežívam a nedá mi nenapísať o tom. Pociťujem hrdosť a spolupatričnosť. A radosť z toho, že žijem práve tam, kde žijem.

Keď sme sa sem sťahovali, mala som trocha obavy z toho, že idem niekam, kde nikoho nepoznám. Do obce, kde ľudia rozprávajú jazykom, ktorý nikto z nás neovláda. Napriek tomu, že sa nám miesto nášho budúceho domova páčilo od prvého okamihu, mala som vtedy trocha strach /ale to ten by asi taký istý, nech by som šla kamkoľvek do cudzieho prostredia/.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strach sa však po pár týždňoch celkom rozplynul. Skoro okamžite sme sa tu cítili ako doma. Akoby som tu kdesi našla časť svojich koreňov. Poznáte ten neidentifikovateľný pocit, že vás niečo s niečím veľmi intenzívne spája a vy neviete, čo to presne je. Jeden čas som dokonca pravidelne chodievala na miestny cintorín, prechádzala sa pomedzi hroby a hľadala možnú stopu spojenia s týmto miestom. Nič som nenašla.

Každopádne sa moja obec stala mojim/našim domovom.

Je tu nádherne. Ja i moje deti toto miesto milujeme. A sú tu skvelí ľudia. Sme tu už štvrtý rok a čím ďalej tým viac ma prekvapuje spolupatričnosť, ktorú som v meste asi nemala šancu pocítiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vôbec mi nevadí, že ma deti na ulici zdravia „csókolom", že ma po maďarsky zdravia tí starší. Ja zdravím slovensky a navzájom sa na seba usmievame. V meste sme sa často ignorovali aj s najbližšími susedmi.

Som na nich hrdá, na svojich spoluobčanov.

Neviem, i tak sa mi tento môj text vidí trocha patetický, ale musím to dať von. Som hrdá že žijem v obci v okrese Dunajská Streda, že tu skoro 90% občanov volilo kandidáta, ktorý prestal byť mostom s minulosťou.

Cítim, že sú moji susedia takí, medzi akými chcem žiť.

Zuzana Konopásková

Zuzana Konopásková

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Som človek, ktorý miluje, vychutnáva a ctí život. A pretože je mi blízka hravosť, začala som písať pre deti. Cez slová sa vraciam na miesta, ktoré som mala rada a spolu s detskými hrdinami zažívam tie najneuveriteľnejšie dobrodružstvá. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaKultúraHaikuSpoločnosťSpomienkyOprášené knihyMoje radostiMoje otázkyMoje impresieSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu